Nastavenie mzdových procesov na mieru pre veľkého maloobchodného predajcu

Mazars poskytuje spoločnosti účtovnícke a mzdové služby. Klient je so mzdovými službami spokojný a zmluvu obnovuje už piaty rok. Tím Mazars získal rozsiahle skúsenosti so spracovaním miezd zamestnancom so súhrnným zaznamenávaním režimu pracovného času, ktorý sa často používa v maloobchode v Rusku. Toto prispôsobenie štandardného mzdového a HR softvéru sa tiež používa pri mzdových procesoch iných klientov, čo mzdovému tímu umožňuje automatizovať mzdové výpočty a mať lepšiu kontrolu nad výsledkami.

Challenges

The task was to set up accounting and payroll processes for the client from scratch, train the staff and support the client in its retail activity in Russia. As of current moment, the company has more than 35 detached subdivisions (shops) throughout Russia with total number of employees being more than 300.

Solutions

Mazars’ payroll specialists customised the standard payroll & HR software 1C for the client’s business needs, which allowed to ease the work for both teams: the client and Mazars, automatise the payroll processes and controlling procedures. The specifics of the project included 1C software training for the client’s HR specialist, high turnover of the client’s staff, big number of detached subdivisions (increased reporting and additional verifications with TA).

About the company

Global key actor of the underwear market.