Záznam webinára: Greenwashing - súlad s európskymi požiadavkami udržateľnosti

Pozrite si záznam z webinára, na ktorom sa spíkri zo spoločností Mazars a Ipsos ponorili do vôd obávaného greenwashingu. Zistíte, čo obsahuje nová európska Smernica o ekologických tvrdeniach a tiež to, čo odráža realita prieskumov medzi firmami a spotrebiteľmi na túto tému.

Vo svete udržateľného podnikania sú obvinenia z greenwashingu pre firmy nočnou morou. Aj podniky s dobrými úmyslami môžu robiť chyby, ktoré vedú k neúmyselným klamlivým tvrdeniam o vplyve ich výrobkov a služieb na životné prostredie. Spoločnosti, okrem straty reputácie a dôvery, riskujú súdne spory a pokuty.

Keďže sa pohybujeme v citlivom priesečníku podnikateľskej a environmentálnej zodpovednosti, je nevyhnutné sledovať vývoj právnych predpisov. V tejto súvislosti Európsky parlament podnikol aktívny krok pri riešení problému greenwashing. EP v roku 2023 pripravil novú Smernicu o ekologických tvrdeniach (Green Claims Directive - GCD), ktorej cieľom je stanoviť jasné usmernenia a normy, a vytvoriť tak rámec na ochranu spotrebiteľov pred zavádzajúcimi environmentálnymi tvrdeniami.

Pozrieť záznam

Vyplňte krátky formulár a získajte prístup k záznamu s postrehmi z oblasti ESG a spôsoboch, ako informovať o svojom záväzku k udržateľnosti.

O čo sme hovorili

  • Prehľad o novej Smernici o ekologických tvrdeniach (GCD)
  • Zoznam tvrdení, ktorým sa vyvarovať a akými ich nahradiť
  • Príklady dobrej a zlej praxe
  • Výsledky relevantných prieskumov a dát na tému greenwashing
  • Q&A

Témou Vás sprevádzali

Jana Ružická, Sustainability Director v Mazars na Slovensku

Jana má vyše 18 rokov skúseností v oblasti udržateľnosti a v oblasti zodpovedného podnikania poskytla poradenstvo takmer 500 spoločnostiam (nadnárodným aj malým a stredným). Pomáha klientom optimalizovať environmentálny a sociálny vplyv, riadiť riziká, zlepšovať riadenie stratégie ESG (environmentálna, sociálna a riadiaca stratégia) a posilňovať ich reputáciu v oblasti CSR. Jana sa špecializuje na prípravu výročných správ o udržateľnosti, dialóg so zainteresovanými stranami a zodpovednosť dodávateľského reťazca. Je odborníčkou na smernice Global Reporting Initiative, ISO 26000, UN Global Compact, Agendu 2030 a 17 cieľov udržateľného rozvoja (SDGs).

Patrik Albert, Account Manager v Ipsos Slovensko

Patrik je Account manažér v prieskumnej agentúre Ipsos, kde pracuje už šesť rokov. Celkovo je však vo svete prieskumov už desať rokov. V rámci prieskumu sa zameriava na témy ako zodpovedné podnikanie, zamestnanecká a sociálna firemná politika. Taktiež ho zaujíma testovanie značiek,  komunikácia a testy použiteľnosti. Okrem toho sa rád venuje aj oblasti verejného sektora a politiky. Menšiu pozornosť venuje aj kvantitatívnym prieskumom, ktoré sú často spojené s kvalitatívnou štúdiou.

Pozrite si záznam z webinára

* povinné polia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné. Ak je požadované pole ponechané prázdne, nebude možné spracovať vašu žiadosť.
Vaše osobné údaje sa zhromažďujú za účelom spracovania vašej žiadosti. Informácie o spracovaní osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov spoločnosti Mazars na Slovensku: https://slk.mazars.sk/Zasady-ochrany-osobnych-dajov