Zameranie na potreby klienta a vzájomná chémia sú rozhodujúce pre Dôveru

Je dôležité vedieť, ako a prečo si vyberať dodávateľov konzultačných služieb v oblasti automatizácie. Odpoveď aj na túto otázku, Vám prinášame v druhej časti rozhovoru s Martinom Trojákom, CFO zdravotnej poisťovne Dôvera.

Aké faktory pre Vás zohrávajú dôležitú úlohu, keď sa rozhodujete, s kým budete spolupracovať?  

Alfa a omega pre mňa je skúsenosť. Musím vedieť, že ten človek v danej branži, v danej téme, už niečo niekde robil. Ja som pôsobil v medzinárodnom consultingu v rámci bývalého zamestnania viac ako 13 rokov.  Viem pomerne ľahko zistiť, keď príde niekto, kto v ňom nikdy nepracoval. Čiže, aby som to zhrnul, skúsenosť dodávateľa je pre mňa najdôležitejšie, je to môj bod číslo jedna.

A bod číslo dva?    

Chémia. Jednoducho, keď vidím, že ten človek na druhej strane je človek, s ktorým sa dá normálne rozprávať. Viem, že nechcem ísť do projektu s niekým, kto je na začiatku naštvaný, že ide robiť za cenu, ktorá sa mu nepáči. Je mi jasné, že vtedy na projekt nedá najlepších ľudí, že to bude robiť popri iných projektoch, a to ja nechcem.

Chémia nie je práve častý výraz, ktorý by sa objavoval v učebniciach ekonómie, či biznisu..

Tak dobre, skúsim to nazvať iným slovom. Prístup. Nechcete mať na druhej strane majstra sveta, ale ani vyplašenú myšku. Majster sveta môže odradiť ľudí od produktívnej spolupráce, vyplašená myška zas nezíska tie informácie v rámci projektu, ktoré by potrebovala. Pozerám sa preto na tú osobnosť komplexne, teda či sa mi s ňou dobre pracuje, či rozumie, čo chcem dosiahnuť. Chcem vedieť ako rozmýšľa, potrebujem s tým človekom komunikovať, dohodnúť sa.

Pýtate na Vašich zamestnancov na ich postrehy?

Samozrejme a nielen ich. Pýtam si spätnú väzbu od zamestnancov a aj od Mazars na mojich ľudí. Pri projektoch ako je automatizácia, robotizácia, prídu momenty, keď sa povie, že polovicu práce, ktorú sme robili posledných x rokov, už budeme robiť inak. Ľudia sa pochopiteľne spýtajú, prečo. Preto je pre mňa dôležité vedieť, či z našej strany nebolo niečo, v čom sme mohli pomôcť viac, čo sme mohli lepšie vysvetliť.

Ak to teda môžem zjednodušiť, ak funguje chémia, spätná väzba, je tam skúsenosť a kvalita, veľa ráz sa v spolupráci pokračujete aj na ďalších projektoch? 

Samozrejme. S Mazars sme napríklad začali najskôr riešiť RPA, potom task mining (pozn. technológia poskytujúca cenné poznatky o tom, čo a ako zamestnanci robia), bavíme sa o process mining a opäť sme sa vrátili aj k RPA.

S Mazars ste nedávno podpísali novú zmluvu. Je to výraz dôvery od Dôvery? Čo od spolupráce očakávate?  

Naše prostredie, v ktorom pracujeme, nie je jednoduché, preto si pri dodávateľoch potrebujeme vybudovať dôveru, ale i vedieť, že tí ľudia aj vedia, aj chcú. Takže áno, ide o vyjadrenie spokojnosti so spoluprácou. Je v tom aj pridaná hodnota pre nás, keďže sme sa toho tiež veľa naučili. Čiže, keď niekto za nami príde s otázkou, kde by sme chceli implementovať akúkoľvek novú technológiu, odpoviem, že by som si to chcel najskôr vyskúšať, aby som vedel, čo všetko dokáže. Niečo zafunguje výborne, niečo dobre a niečo menej. Zjednodušene môžeme povedať, že kolegovia z Mazars sa naučili ako to u nás funguje, my sme sa naučili čo nám nové technológie umožňujú, a teraz prichádza čas, aby sme to spoločne čo najlepšie u nás aplikovali. Je to teda vyjadrenie spokojnosti, súčasne aj vyjadrenie očakávaní, keďže určite vidíme potenciál v našej ďalšej vzájomnej spolupráci.             

***

Zaujíma Vás, ako pomohla automatizácia a robotizácia v spoločnosti Dôvera prekonať náročné podmienky spôsobené pandémiou?

Prečítajte si náš ďalší rozhovor s pánom Trojákom, CFO poisťovne Dôvera.