Preteky za zrelosťou dát: je vaša firma na tom tak dobre, ako si myslíte?

Hoci väčšina podnikov si uvedomuje význam dát, len málo z nich ich dokáže skutočne pretaviť do konkurenčnej výhody. Čo teda odlišuje firmy úspešne riadené dátami od ostatných? Rozhodujúcou zložkou je zrelosť údajov. Čím vyššia je úroveň dátovej zrelosti organizácie, tým lepšie dokáže využiť údaje na vytvorenie hodnoty a získanie konkurenčnej výhody.

Naša nová globálna štúdia s názvom Preteky za zrelosťou dát: je vaša firma na tom tak dobre, ako si myslíte? sa podrobnejšie zaoberá konceptom dátovej zrelosti: ako riaditelia sami hodnotia zrelosť údajov svojich podnikov a ako sa to odráža v reálnych programoch, procesoch a pravidlách, ktoré majú zavedené?

Stiahnuť štúdiu

Na základe analýzy 1100 odpovedí senior business lídrov v 21 krajinách sme zistili, že:

  • Mnohé spoločnosti sú si príliš isté svojou úrovňou zrelosti údajov: 82 % respondentov tvrdí, že sú dátovo zrelší ako ich konkurenti, no väčšina z nich nespĺňa osvedčené postupy, ktoré sú základom dátovej zrelosti. 
  • Zrelosť údajov je kľúčom k rastu: spoločnosti, ktoré očakávajú najvyššiu úroveň rastu, tiež s najväčšou pravdepodobnosťou spĺňajú osvedčené postupy v oblasti údajov vo viacerých sférach, vrátane správy, centralizácie, mapovania a kontroly kvality údajov.

V našom prieskume sme identifikovali sedem osvedčených postupov, ktoré podnikom pomôžu dosiahnuť dátovú zrelosť, podporiť rast a získať konkurenčnú výhodu vďaka dátam.

  1. Zaveďte program na správu údajov. Takmer polovica spoločností (46 %) nemá funkčný program na správu údajov, ktorý je rozhodujúci pre zabezpečenie použiteľnosti, dostupnosti a ochrany údajov.
  2. Mapujte údaje v rámci celej organizácie. Hoci tento osvedčený postup v súčasnosti dodržiava len približne polovica (51 %) organizácií, je veľmi dôležitý pre zvýšenie celkovej presnosti a použiteľnosti vašich údajov.
  3. Na pravidelné monitorovanie kvality údajov používajte zdieľaný informačný panel. Menej ako polovica (43 %) podnikov používa na monitorovanie kvality údajov zdieľaný informačný panel. Ten pomáha sledovať, merať a získavať prehľad o kvalite údajov v reálnom čase a prijímať opatrenia na odstránenie problémov.
  4. Vyriešte problémy s kvalitou dát priamo pri zdroji. Len 40 % podnikov má zavedené procesy na vyriešenie problémov s kvalitou údajov vo fáze vzniku/zberu. Tímy sa vďaka tomu vyhnú časovo náročnému odstraňovaniu chýb v snahe zabezpečiť použiteľnosť nekvalitných údajov.
  5. Centralizujte dáta na zdieľanom mieste. Len štvrtina (26 %) opýtaných organizácií má údaje plne centralizované na zdieľanom mieste.
  6. Sprístupnite údaje každému, kto ich potrebuje. Iba každý tretí podnik (33 %) spĺňa tento osvedčený postup, ktorý môže pomôcť tímom rýchlejšie prejsť k testovaniu a sprevádzkovaniu prípadov použitia.
  7. Zdieľajte znalosti o dátach so všetkými vo vašej organizácii. Len 38 % podnikov má komplexné úložisko znalostí o dátach, ku ktorému majú prístup všetci.

Nespočetné množstvo podnikov sa ženie za rovnakým cieľom: riadiť sa údajmi. Naše zistenia však poukazujú na náročnosť tejto cesty. Cesta k dátovej zrelosti je často dlhšia, zložitejšia a plná výziev, než riaditelia predpokladajú alebo si uvedomujú.

Nicolas Quairel Partner, Mazars

Ak si chcete prečítať všetky zistenia štúdie, stiahnite si dokument. Ak máte akékoľvek otázky, obráťte sa na kontaktnú osobu uvedenú nižšie.

Dokument

Mazars Global Data Study