Stiahnite si publikáciu Vyspelosť ESG vo firmách na Slovensku

Ako sa s príležitosťami a otázkami, ktoré téma ESG ponúka, vyrovnávajú veľké firmy pôsobiace na Slovensku? Do akej miery už implementovali ESG do svojej podnikovej stratégie a aké sú ich plány? Čo je pre nich najväčšia výzva v rámci ESG? A v čom by potrebovali pomoc? To všetko poodhaľuje štúdia Mazars s vedúcimi pracovníkmi firiem, realizovaná v spolupráci s prieskumnou agentúrou Ipsos Slovensko.

V ideálnom svete by sa do boja proti klimatickým zmenám zapojili nielen bežní občania, ktorí by upravili svoje spotrebiteľské správanie, no nasledovali by ich hlavne menšie či väčšie spoločnosti, ktorých činnosť má výrazný dopad na životné prostredie. Samozrejmosťou by tiež bolo globálne zapojenie všetkých relevantných subjektov.

Realita však vyzerá inak. Nastavenie zodpovednej firemnej politiky veľkých spoločností sa počas posledných pätnástich rokov sústredilo primárne na oblasť CSR, v ktorej firmy ašpirovali na to stať sa zodpovednými partnermi pre svojich obchodných spolupracovníkov, zamestnancov, na svoje bezprostredné okolie, ale i región svojho pôsobenia. To všetko sa dialo v pomerne málo merateľnej podobe a založené zväčša na dobrovoľnej báze. Výnimkou boli normou stanovené predpisy, ktoré bolo nutné dodržiavať.

Firmy na Slovensku aktuálne posúvajú level svojej zodpovednosti smerom vpred. Niektoré tak robia z vlastnej iniciatívy, iné preto, lebo im to nariaďuje legislatíva. Aktuálna výzva v rámci zodpovednosti má podobu troch kľúčových pojmov: „Environment“, „Social“ a „Governance“, známe pod skratkou ESG, s ktorou sa v budúcnosti bude musieť vysporiadať každý biznis.

Prečítajte si viac o výzvach, ktorým spoločnosti na Slovensku čelia v publikácii Mazars.

Dokument

Vyspelosť ESG vo firmách na Slovensku