Vytvorte rovnováhu medzi digitálnym svetom a kultúrou

Digitálne a technologické pokroky prinášajú mnoho výhod firmám po celom svete. Digitálne inovácie prinášajú lepšiu komunikáciu so zákazníkmi a oslovenie zákazníkov, umelú inteligenciu, rozvoj nových riešení a systémov, ako aj možnosť zbierať obrovské množstvo cenných údajov prostredníctvom rôznych algoritmov, ktoré pomáhajú posilniť podnikanie.

Pre úspešnú digitálnu stratégiu musíte zabezpečiť, aby zamestnanci vedeli o najnovších nariadeniach, legislatíve a zmenách. Ak v tejto oblasti vaša firma zaostáva, výzvy súvisiace s digitálnou stratégiou vám môže pomôcť prekonať správna infraštruktúra a zmena myslenia zamestnancov.

Riziko #1: Prehliadanie firemnej kultúry
Riadenie ľudí a zmien počas digitálnej transformácie môže byť náročnejšie než rozhodnutia súvisiace so samotnou technológiou. Niektoré firmy môžu zaujať prístup „zhora nadol“, predovšetkým ak vy ako vlastník firmy potrebujete zlepšiť povedomie a pochopenie výhod digitalizácie spolu s každodenným dopadom týchto zmien.

Pretláčaním vízie zhora s cieľom vytvoriť „kultúru zmien“ môžete podporiť všetky aspekty digitálnej transformácie spoločnosti. Je kľúčové, aby vedenie bolo silné a inšpiratívne.

Riziko #2: Ignorovanie talentu
Pre majiteľov firiem je dôležité rozpoznať a oceniť talentovaných zamestnancov. Môže ísť o tzv. „mileniálov“, ktorí budú mať dosť energie, inšpirácie a pochopenia pre digitálne iniciatívy. Ak rozpoznáte a odomknete ich schopnosti, pomôže vám to prekonať nedostatky v skúsenostiach.

Okrem toho môžete vytvoriť digitálny ekosystém pomocou partnerstiev so startupmi, výskumnými centrami, vzdelávacími inštitútmi a podnikateľskými sieťami, vďaka čomu zvýšite úroveň odbornosti a naštartujete cestu za digitalizáciou.

Riziko #3: Chýbajúca jasná vízia
Ak sa pustíte cestou digitalizácie, je dôležité, aby ste si stanovili jasnú a dlhodobú víziu, ktorá bude riešiť akékoľvek problémy, ktoré by mohli ovplyvniť strategické plánovanie a firemné ciele. Problémy by sa mali vyhodnotiť interne aj externe, a to z praktického aj finančného hľadiska.

Pri hodnotení externých faktorov by ste mali vziať do úvahy, aké sú očakávania klientov a čo robia vaši konkurenti. Na internej úrovni je zásadné, aby zamestnanci uznávali rovnaké hodnoty a aby všetci podporili novú víziu.

Riziko #4: Hľadanie argumentov, prečo nekonať
Pre mnohých ľudí je myšlienka implementácie nových technológií desivá. Dôvody obáv môžu byť rôzne, od prílišnej komplikovanosti cez zvýšené náklady až po neistotu, či zmena firme pomôže. Ak sa zaseknete v takomto zmýšľaní, možno dospejete k názoru, že sa treba držať tradičného prístupu a nesústrediť sa na to, ako a aké prvky nových technológií a digitalizácie môžu najlepšie pomôcť vášmu podnikaniu.

Ak napríklad využijete umelú inteligenciu, blockchain alebo robotickú automatizáciu procesov, vďaka ktorým získate lepšie obchodné informácie, môžete vytvoriť potrebnú hybnú silu v rámci firmy a pokročiť v digitalizačných plánoch. Nové technológie a digitalizácia so sebou prinesú viac školení a skúseností pre zamestnancov, čím sa zvýši ich produktivita, morálka a spokojnosť s prácou.

Riziko #5: Dôraz na náklady
Niektorí ľudia si možno myslia, že implementácia nových technológií a jej začlenenie do firmy trvá celé roky a vyžaduje obrovské sumy peňazí, čo môže viesť k negatívnemu postoju zamestnancov. Keďže sa však nové technológie neustále vyvíjajú, čas implementácie sa skracuje a náklady sa výrazne znižujú.

Technologické riešenia založené na cloude sú cenovo výhodné a máte k nim jednoduchý a rýchly prístup, preto náklady a úsilie nie sú žiadnymi prekážkami.

V dnešnej dobe by podniky mali digitalizáciu vnímať ako rozumnú investíciu.

Riziko #6: Ignorovanie hodnotového reťazca
Vaši zákazníci a dodávatelia budú určite pracovať na podobných digitalizačných programoch, čo môže vyvolať konflikty, ak sa odlišné platformy nebudú dať zladiť.

Ak budete na digitálnych plánoch spolupracovať s klientmi a dodávateľmi, zabezpečíte, že zapracované technológie budú vhodné pre vašu firmu, ale aj pre celý hodnotový reťazec. Väčšie zosúladenie s klientmi a dodávateľmi v oblasti technologických plánov vám tiež pomôže ujasniť si, na ktoré digitalizačné programy sa zamerať ako prvé.

Riziko #7: Podcenenie príležitostí
Pre praktické aspekty riešenia krátkodobých problémov s digitalizáciou často dochádza k ignorovaniu príležitostí. Ak si však uvedomíte výhody, ktoré digitalizácia môže priniesť vašej spoločnosti, jasne uvidíte, ako pomôže všetkým systémom a procesom.

Napríklad práca v dashboarde alebo spájanie rôznych zdrojov s cieľom lepšie pochopiť dáta môže firmám pomôcť získať veci pod kontrolu, predvídať úspešnosť budúcich zmien a zákazníckeho správania a zvýšiť marže.

Vstupujeme do novej éry digitalizácie, preto je dôležité nezatvárať oči pred jej možnosťami.

Ak firma dokáže vytvoriť kultúru, ktorá je naklonená digitalizácii a dokáže sa chopiť ponúkaných príležitostí, dosiahne väčšiu efektivitu, vďaka čomu predbehne konkurenciu a vytvorí si ďalšie príležitosti na rast a expanziu.

Ak máte záujem o viac informácií o tom, ako môžeme vašej firme pomôcť expandovať do zahraničia, prosím, kontaktujte nás pomocou údajov uvedených nižšie alebo vpravo alebo navštívte našu web stránku.

* povinné polia

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné. Ak je požadované pole ponechané prázdne, nebude možné spracovať vašu žiadosť.
Vaše osobné údaje sa zhromažďujú za účelom spracovania vašej žiadosti. Informácie o spracovaní osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov spoločnosti Mazars na Slovensku: https://slk.mazars.sk/Zasady-ochrany-osobnych-dajov