Postrehy
Spolupracujeme s súkromnými podnikmi po celom svete, vieme preto, že mnohé zdieľajú spoločné výzvy a príležitosti. Napísali sme celý rad článkov, aby sme sa podelili o naše postrehy a pokyny, ako sa úspešne orientovať v konkurenčnom a meniacom sa obchodnom prostredí. Najnovší prehľad založený na našich rozsiahlych skúsenostiach a údajoch nájdete v článkoch nižšie.
Zistite viac
Prípadové štúdie
Partnerstvom s Mazars znížite zložitosť riadenia vášho podnikania a pomôže vám prijímať správne rozhodnutia, ktoré zlepšia výkon, stimulujú rast a zvyšujú hodnotu pre akcionárov. Ale nepočúvajte iba nás - nechajte našich klientov, aby sa s vami podelili o svoje skúsenosti. Prečítajte si niekoľko prípadových štúdií (v anglickom jazyku).
How to ensure business continuity during and beyond Covid-19
04/06/2020 Owners and managers of privately owned businesses are no strangers to overcoming challenges, but Covid-19 has created unprecedented issues that even the most experienced leaders are unsure how to handle. One of the most frequently asked questions in recent weeks has been, “What happens if I am suddenly unable to manage the business for a period of time? And how can I ensure business continuity during my absence?
Securing debt during Covid-19
04/05/2020 The world has significantly changed for businesses over the last couple of months. A key consideration which has emerged as a result of the Covid-19 crisis is cash flow management. Access to funding has become critical for many businesses in the short term and to ensure liquidity in the medium term for a post-Covid world.
Riešenia počas Covid-19 pre súkromné podnikanie
19. marca 2020 Ako všetci vieme, pandémia Covid-19 predstavuje veľmi vážnu hrozbu pre zdravie a blaho ľudí na celom svete. Šírenie vírusu, ako aj úsilie o jeho potlačenie, teraz významne ovplyvňuje náš každodenný život. Prioritou musí byť prijatie všetkých opatrení potrebných na zmiernenie následkov pandémie a na ochranu našich obyvateľov. Musíme tiež priznať nevyhnutný vedľajší účinok veľkej hospodárskej neistoty, ktorá má obrovský vplyv na súkromné podniky.
Ako posilniť hodnotu firmy plánovaním vášho odchodu
Väčšina podnikateľov chápe, aké dôležité je naplánovať svoj odchod z firmy, no nie vždy si na to popri každodenných povinnostiach vyčlenia dostatok času.
Ako prilákať a udržať si zamestnancov z generácie Z
Keďže mileniáli z generácie Y sa postupne stávajú zakladateľmi, riaditeľmi a manažérmi firiem, pozornosť postupne prechádza na novú skupinu: generáciu Z. Zástupcovia generácie Z s rokom narodenia od 1995 až po prvé roky nového tisícročia buď v tomto období získavajú prvú prácu alebo začínajú premýšľať, ako si predstavujú svoju kariéru. Práve oni sú budúcimi lídrami rastúcich podnikov, preto je žiaduce prilákať ich a udržať si ich.
Ako zaistiť úspešný rast a rozšírenie podnikania
Hoci stredne veľké podniky vďaka rastu získavajú rôzne pozitíva, mnohé z nich sa dostanú do bodu, keď rast začne negatívne ovplyvňovať ich procesy, vedenie a zamestnancov.
Ako zlepšiť finančné výsledky a transformovať vaše podnikanie
V dnešnom komplexnom podnikateľskom prostredí môže byť zachovanie konzistentného prístupu k meraniu a zlepšovaniu finančných výsledkov náročné. Ak však zavedené opatrenia zosúladíte so stratégiou firmy, môžete tak posilniť jej finančnú situáciu. Bez dostatočnej transparentnosti sa dôležité rozhodnutia a príslušné opatrenia prakticky ani nedajú prijať. Ako sa hovorí, riadiť môžeme len to, čo sa dá merať!
Sedem krokov pre vytvorenie úspešného medzinárodného podniku
Ak exportujete váš stredne veľký podnik do zahraničia, môžete si vytvoriť značné príležitosti na rast, no napriek tomu sa mnohé firmy zdráhajú zariskovať a prekročiť hranice domáceho trhu. Napriek tomu, že svetový obchod za posledných 60 rokov narástol až 38-krát, len malá časť firiem vyváža do zahraničia. Napríklad v Spojenom kráľovstve svoje produkty vyváža len jeden z desiatich podnikov, a v USA je to len jeden zo sto.
Ako vytvoriť udržateľnú hodnotu v stredných podnikoch
Napriek tomu, že mnohé podniky sú poháňané silnými podnikateľskými podnetmi, niektoré z nich stále majú problém dosiahnuť udržateľnú hodnotu.
Tri jednoduché kroky ako naštartovať vašu stratégiu udržateľnosti
Realizácia stratégie udržateľnosti podnikania je dôležitejšia než kedykoľvek predtým a je nevyhnutnou súčasťou dlhodobého úspechu spoločnosti. Nielenže vám stratégia udržateľnosti pomôže pri rozvoji vízie a stratégie firmy, pomôže vám tiež znížiť zbytočné náklady vďaka implementácii jednoduchších a inteligentnejších procesov.
Pristupujte inteligentne k plánovaniu podnikania a riadeniu výkonu
Podnikanie so sebou nesie mnohé väčšie i menšie povinnosti a je pri ňom potrebné rozštiepiť pozornosť medzi viacero oblastí. Preto sa často stáva, že najväčší dôraz sa kladie na každodenné úlohy a dlhodobé plánovanie sa odkladá na vedľajšiu koľaj.
Vytvorte rovnováhu medzi digitálnym svetom a kultúrou
Digitálne a technologické pokroky prinášajú mnoho výhod firmám po celom svete. Digitálne inovácie prinášajú lepšiu komunikáciu so zákazníkmi a oslovenie zákazníkov, umelú inteligenciu, rozvoj nových riešení a systémov, ako aj možnosť zbierať obrovské množstvo cenných údajov prostredníctvom rôznych algoritmov, ktoré pomáhajú posilniť podnikanie.
Pripravte sa na predaj firmy
Pre majiteľa je predaj firmy jedno z najdôležitejších rozhodnutí, ktoré kedy prijme. Investovali ste energiu, čas, úsilie a peniaze do budovania podnikania, preto by ste sa mali ubezpečiť, že keď raz dôjde k predaju, získate naspäť čo najviac.
Mittelstand champions leading digitisation
Our strategic partner, the Hidden Champions Institute (HCI) at ESMT Berlin, together with IDG Research Services, has examined the digital transformation of German companies. The study investigates the different levels of development during the process of digitalization in German corporations, small and medium-sized enterprises (SMEs), as well as hidden champions.
5 top tips for Growing your business and improving sales
Joe Carr, Privately Owned Business Partner at Mazars, outlines the five top tips for growing your business and improving sales for sustainable success.
Optimizing Mid-Sized Businesses – Mazars Research
Find out more about our Optimize report, based on researching 72,000 European companies over a four year period
Venturing Abroad
The Economist Intelligence Unit wrote a series of articles sponsored by Mazars focusing on five challenges facing SMEs venturing abroad for the first time. Indeed, the challenges of operating in an unfamiliar environment are daunting, but offer tremendous potential.