Čo vedie k zmenám v mobilite 21. storočia

Ako môže odvetvie mobility reagovať na vyvíjajúce sa očakávania spotrebiteľov, ktorých cieľom je vplývať a viesť k transformácii na čistejšie, prepojenejšie a kolaboratívne systémy?

V nasledujúcich desaťročiach sa svet stane ešte viac urbanizovaným a ľudnatejším. V druhej štvrtine 21. storočia bude dominovať potreba transformovať ekonomiky tak, aby slúžili väčšiemu počtu ľudí, dekarbonizovali sa, prispôsobili sa zmenám podnebia a zlepšili odolnosť voči vírusom, kybernetickým hrozbám a iným zdrojom nestability.

Lídri v súkromnom a verejnom sektore - vrátane miestnych samospráv - sa zasa budú vyrovnávať s tým, ako môžu automobilový, letecký a kozmický priemysel a doprava s logistikou čeliť týmto silám.

Odvetvie mobility zažíva zásadnú transformáciu v oblasti operačného manažmentu a myslenia. Prechádza od modelu „veľkej stopy“ dvadsiateho storočia, ktorý sa vyznačuje fyzickými, hromadne vyrábanými a uhlíkovo náročnými aktívami, k modelu „ľahkej stopy“ 21. storočia, ktorý sa vyznačuje osobnou a zdieľateľnou mobilnou technológiou a softvérom a vzájomne prepojenými integrovanými systémami.

Trendy a zmeny nezahŕňajú iba pohyb ľudí, ale aj tovary, služby a dáta. Smerovanie tlaku z trhu a vývoja starších aj vznikajúcich systémov bude vyžadovať pohyblivosť, prispôsobenie a širokú škálu odborných znalostí.

V celom priemysle sa bude aj naďalej odohrávať živá debata, ktorá klásť otázky: Ako môže odvetvie mobility reagovať na vyvíjajúce sa očakávania spotrebiteľov, ktoré majú vplývať a viesť k transformácii smerom k čistejším, prepojenejším a kolaboratívnejším systémom?

Aby táto debata mala význam, vytvorili sme tri navzájom prepojené série článkov zamerané na vzájomne súvisiace aspekty transformácie mobility.