Inteligentnejšie, lepšie, rýchlejšie: RPA v praxi

V dôsledku pandémie Covid-19 všetky sektory pociťujú tlak na zvýšenie efektivity, posilnenie inovácií a hľadanie nových spôsobov práce. S tým všetkým vám pomôže robotická automatizácia procesov (RPA). V dokumente Inteligentnejšie, lepšie, rýchlejšie: RPA v praxi sa naši odborníci pozrú na sedem kľúčových sektorov zasiahnutých pandémiou a predstavia reálne príklady použitia RPA v jednotlivých sektoroch, aké výhody prináša a ako ju správne nastaviť.

Čo je RPA?

RPA je softvér, ktorý napodobňuje ľudské správanie a pracuje s desktopovými aplikáciami. Predstavte si RPA ako digitálneho asistenta, ktorý na spracovanie úloh potrebuje podrobné inštrukcie, no môže pracovať nepretržite bez toho, aby sa unavil alebo robil chyby. RPA dokáže pracovať so všetkými aplikáciami a dokumentmi. Používa ich rovnako ako ľudia – kliká na tlačidlá, píše texty, vypĺňa formuláre, kopíruje a vkladá, prijíma štruktúrované rozhodnutia, a popritom komunikuje s programovacím rozhraním aplikácie.

Výhody RPA

  • Rýchle nasadenie (zvyčajne do 3-6 týždňov) a návratnosť investície (zvyčajne 4-8 mesiacov)
  • Lepšia skúsenosť zákazníka vďaka rýchlejšiemu a efektívnejšiemu riešeniu požiadaviek 
  • Šťastnejší zamestnanci, ktorí trávia menej času rutinnými činnosťami a môžu sa sústrediť na prácu s pridanou hodnotou, čím sa zvyšuje ich spokojnosť v práci
  • Vyššia kapacita tímu – vďaka RPA obslúžite viac zákazníkov a vyriešite viac požiadaviek bez toho, aby ste museli prijať nových zamestnancov.