
Rozvíjajte svoju osobnú rezilienciu
Vedieť, čo máme robiť, dnes už nestačí. Musíme začať konať a reálne tým žiť. Kedy? Dnes.
Blog
Vedieť, čo máme robiť, dnes už nestačí. Musíme začať konať a reálne tým žiť. Kedy? Dnes.
V posledných rokoch si firmy čoraz viac uvedomujú, aké je dôležité znižovať svoju uhlíkovú stopu a celkový dopad na životné prostredie. Hoci sa mnohé spoločnosti zameriavajú na zlepšenie interných aktivít a dodávateľských reťazcov, čoraz viac chápu, že značnú časť dopadu na životné prostredie nemajú priamo pod kontrolou. A práve tu vstupujú do hry emisie scope 3.
Leadership je jedným z najviac diskutovaných pojmov, no zároveň aj najmenej porozumeným. (James MacGregor Burns)
Digitálne technológie patria medzi významných znečisťovateľov životného prostredia. Prispievajú tak ku klimatickej zmene. Množstvo emisií, ktoré vzniknú pri výrobe zariadení alebo ich prevádzke, je dokonca väčšie ako vyprodukuje letecká doprava, a to až 2,5 krát.
Čím zložitejšia je štruktúra spoločnosti alebo holdingu, tým náročnejší je projekt výpočtu uhlíkovej stopy, a to z hľadiska potrebných personálnych kapacít aj znalostí.
Veríme, že na našich hodnotách, cez ktoré si my ľudia formujeme naše postoje, to všetko stojí a padá.
Zjednodušene povedané, reziliencia je naša spôsobilosť zvládať nepriaznivé okolnosti, schopnosť opäť sa „odraziť“ a ísť za svojimi cieľmi, túžbami a snami a to na hodnotovom základe.
Protokol o skleníkových plynoch je široko používaný nástroj na meranie a riadenie emisií skleníkových plynov. Poskytuje spoločnostiam a organizáciám rámec na kvantifikáciu, vykazovanie a znižovanie uhlíkovej stopy. Protokol je rozdelený do troch skupín: skupina 1, skupina 2 a skupina 3.
Rozpoznanie toho, čo je pre nás v konkrétnych situáciách dôležité, sa stáva veľmi podstatnou a dôležitou spôsobilosťou moderného lídra a človeka 21. storočia, ktorý chce zažívať zmysluplnosť tak doma, ako i v práci.
Podnikanie šetrné k životnému prostrediu a s ohľadom na spoločnosť sa stáva nevyhnutnosťou. Firmy sú pod tlakom Legislatívy zo strany EÚ, no tiež zo strany klientov. Prečítajte si článok pre Euractiv o nových podmienkach vykazovania, ktoré sa po novom budú týkať desiatok tisíc podnikov v Európskej únii.
Ako sme v Mazars vypočítali pozitívny dopad prítomnosti spoločnosti Lidl na Slovensku?
Banky zápasia s cieľmi GAR
Spoľahlivé informácie sú kľúčové pre schopnosť poisťovníctva uplatňovať zelenú taxonómiu
22. júna 2022 boli v EÚ vyhlásené prelomové správy o vykazovaní podnikovej udržateľnosti.
Na pozadí procesu verejného pripomienkovania ESRS, ktoré sa skončili 8. augusta, je dôležité vidieť, čo spoločnosti čaká a hlavne – kedy.
Klimatická zmena a prechod na nulové emisie uhlíka predstavujú riziká pre domácnosti a firmy, a teda aj pre finančný sektor. Vystavenie klimatickým a environmentálnym rizikám preto patrí medzi strategické priority svetových lídrov.
Prečítajte si o trendoch a témach ESG na blogu Mazars a stavte na udržateľnosť vo Vašom biznise.
Roboty sú strašidelné, však? Vďaka science fiction máme v mysli predstavu o robotoch, ktorí sa vzbúria, a výroba nás naučila, že sú to beztvaré stroje, ktoré zvárajú súčiastky na výrobnej linke a berú ľuďom prácu.
Za polstoročie zmizli zo zemského povrchu dve tretiny zvierat. Počty vtákov, rýb či cicavcov medzitým naďalej klesajú - v nehostinnom znečistenom prostredí sa im darí len málo. Sú však zvieratá, ktorým sa práve v takomto prostredí darí výborne a ich počty stúpajú: potkany a netopiere. Pre extrémne odlesňovanie sú stále bližšie ľuďom a s nimi aj choroby, ktoré prenášajú. Vírusy, tisícročia...
Pracovný pohovor je často prvou vzájomnou interakciou kandidáta so spoločnosťou. Čaká vás vstup do profesijného života? Alebo by ste radi zlepšili sebaprezentáciu? Naša senior HR špecialistka Alexandra Vasková pripravila článok plný tipov, ako sa správne pripraviť na interview.
Spoločensky zodpovedné investovanie je čoraz populárnejšie. Tvorí už tretinu globálnych aktív. Nemusia sa však pri ňom investori uspokojiť s nižším výnosom? Podľa čoho sa určuje, ktorá firma spĺňa kritériá ESG (environmental, social, and governance) a ktorá nie? Aj na tieto otázky odpovedala magazínu Forbes Janka Ružická, riaditeľka pre udržateľné podnikanie v spoločnosti Mazars. Celý rozhovor...
Očakáva sa, že spoločnosti v EÚ a vo svete budú verejnosť informovať o tom, ako sa podieľajú na trvalo udržateľnom rozvoji svojho podnikania. Na vykazovanie mimoekonomických informácií v súčasnosti existuje množstvo pravidiel a usmernení. V nasledujúcom článku sme pre vás zhrnuli tie najdôležitejšie z nich.
Pandémia sa na našom ekosystéme prejavila rýchlo – jednak pozitívne na životnom prostredí (zníženie emisií CO2 v roku 2020 približne o 5 až 10 %, ale aj negatívne na duševnom zdraví zamestnancov pracujúcich z domu, z ktorých 50 % uviedlo rýchly a prudký úpadok ich duševného zdravia. Kríza verejného zdravia a ekonomiky stavia do popredia aj environmentálne, sociálne a riadiace kritériá (ESG),...
Automatizácia, digitalizácia a robotika, majú enormnú zásluhu na tom, že mnohé odvetvia pokračovali počas pandémie v práci naďalej. Skonštatoval len nedávno, v pôsobivej eseji pre denník Financial Times, jeden z najznámejších mysliteľov súčasnosti, historik Yuval Noah Harari.
Učenie sa od skúsenejšieho vo firme, to je jeden z hlavných cieľov mentoringu. Prináša dôverné prepojenie medzi mentorom a mentorovaným.
Majitelia futbalových tímov dobre poznajú svoj tím a vedia, kto sú kľúčoví hráči. Zároveň si uvedomujú, že potrebujú naberať nové talenty, pretože niektorí členovia mužstva sa zrania, iní prestúpia ku konkurencii alebo odídu do športového dôchodku. Vedia, že musia rozvíjať svojich zverencov, lebo tí sú ich kapitál. Je za tým dlhodobá a premyslená stratégia.
Táto stránka využíva súbory cookies.
Niektoré z týchto súborov sú potrebné, zatiaľ čo ostatné nám pomáhajú analyzovať ako používate stránku pre lepšiu a efektívnejšiu odozvu na vaše očakávania.
Pre viac informácií o využívaní súborov cookies navštívte Zásady ochrany osobných údajov.
Táto stránka nemôže správne fungovať bez týchto súborov cookies.
Analytické súbory cookies nám pomáhajú vylepšovať naše webové stránky zhromažďovaním informácií o ich používaní.
Marketingové súbory cookies využívame pre poskytnutie relevantnejšieho obsahu našich kampaní.