3 jednoduché kroky ako naštartovať vašu stratégiu udržateľnosti
3 kroky na štart vašej stratégie udržateľnosti
Nielenže vám stratégia udržateľnosti pomôže pri rozvoji vízie a stratégie firmy, pomôže vám tiež znížiť zbytočné náklady vďaka implementácii jednoduchších a inteligentnejších procesov.
V dnešnej dobe plnej zmien však niektoré stredné podniky môžu považovať vybudovanie stratégie udržateľnosti za hrozivé a majú pocit, že jednoducho nemajú dostatok zdrojov potrebných na jej vytvorenie.
Tieto obavy sa však dajú prekonať, ak zosúladíte ciele firmy s podstatou udržateľnosti. Takýmto spôsobom vytvoríte stratégiu, ktorá bude realistická a zvládnuteľná.
Začnite diskusiu
Je dôležité diskutovať o udržateľnosti s rôznymi súčasťami firmy, od vrcholového manažmentu až po nových zamestnancov.
Pri rozhovoroch o aktuálnych témach sa dozviete, aký majú ostatní názor, a zároveň môžete postupne vytvárať plán pre udržateľnosť, ktorý bude na mieru šitý potrebám všetkých. Keď už sa raz začne diskutovať o problémoch, majitelia často zistia, že tým urobili prvý krok k nájdeniu potrebných riešení.
Identifikujte a zapojte zainterestované strany
Pri stratégii zapojenia partnerov nesmiete zabudnúť na žiadneho jednotlivca, skupinu či spoločnosť, s ktorou vaša firma komunikuje. Stratégia môže napríklad formalizovať spôsob, ako pripomienkujete navrhovanú legislatívu alebo ako komunikujete s miestnymi univerzitami, vysokými školami či dodávateľskými reťazcami, a to je kľúčové pre vybudovanie modelu udržateľného podnikania.
Interní zamestnanci nie sú o nič menej dôležití ako externí partneri, a pokiaľ ide o vplyv vašej stratégie udržateľnosti, najdôležitejším partnerom sú ľudia. Jasné spôsoby komunikácie v rámci firmy sú nesmierne dôležité, ak majú zamestnanci prijať víziu a cítiť dostatočnú dôveru na to, aby konali, či už samostatne alebo ako tím.
Spoločnosti s otvorenými iniciatívami pre vzdelávanie zamestnancov môžu ušetriť náklady a významne znížiť uhlíkovú stopu firmy, čo povedie k prekonaniu cieľov udržateľnosti.
Komunikujte jasne a konzistentne
Premyslenie prvkov potrebných na spustenie stratégie udržateľnosti je dobrým východiskovým bodom, no jasná a konzistentná komunikácia je nevyhnutnou podmienkou na zvýšenie šance na úspech.
Konzistentná komunikácia, či už z pohľadu jej frekvencie alebo metodiky použitej pri stratégii udržateľnosti, je nesmierne dôležitá. Partneri predovšetkým musia vedieť, akým spôsobom stratégia firmy zvyšuje hodnotu podniku a prepracovaný plán komunikácie je najlepším spôsobom, ako túto hodnotu predstaviť.
Spoločnosti, ktoré sa rozhodnú vypracovať a zlepšiť stratégiu udržateľnosti musia pamätať na to, že pozitívny prístup, pri ktorom sa jednotlivé prvky rozdelia na zvládnuteľné a realistické činnosti, je kľúčovým krokom pre naštartovanie cesty za udržateľnosťou.
Ak máte záujem o viac informácií o tom, ako môžeme vašej firme pomôcť expandovať do zahraničia, prosím, kontaktujte nás pomocou údajov uvedených nižšie alebo vpravo alebo navštívte našu web stránku.
Autorom článku je Bongiwe Mbunge, Partnerka v Mazars.
Je dôležité diskutovať o udržateľnosti s rôznymi súčasťami firmy, od vrcholového manažmentu až po nových zamestnancov.